Jakob Bro Trio

Quitely intense guitar trio

Dansken Jakob Bro blir ofte sammenlignet med Bill Frisell. De har den samme klare og luftige Fender-tonen, og de deler motviljen mot å lesse på med unødvendig staffasje. Men Bro er så absolutt sin egen mann. Strengere og utvilsomt mer europeisk i uttrykket. Intens, men aldri insisterende. Lyrisk, men uten å være blomstrende.

Siden sist har Jon Christensen forlatt bandet og blitt erstattet med Joey Baron – mangeårig sidemann til nevnte Frisell og John Zorns høyre hånd. Den nye besetningen som kommer til Victoria, gir ut nytt album på ECM i høst. Vi er spent på resultatet og gleder oss til konsert!

Jakob Bro – gitar, Thomas Morgan – bass, Joey Baron – trommer

Her følger noen sitater fra de mange glimrende anmeldelsene Jakob Bros seneste har fått:

”Danish guitarist Jakob Bro creates magical music, impossible to categorize or capture. The songs on Streams are best described as jewels revolving in mid-air, reflecting and refracting light».
– Ken Micallef, DownBeat ★★★★1/2☆

«Ravishing album.»
– Nate Chinen, New York Times

”This trio is a highly melodic and unpredictably dramatic outfit.”
– John Fordham, The Guardian ★★★★☆

“A simply stunning collection from one of the most brilliantly unassuming ensembles operating today.”
– Spencer Grady, Jazzwise

”Mournful, beautiful, dark yet luminous music for Beckett fans.”
– Cormac Larkin, Irish Times

”An album for eternity.”
– Dick Hovenga, Written In Music ★★★★1/2☆

”Fremragende nyt fra Danmarks pt. største jazzguitarist.”
– Ivan Rod, GAFFA ★★★★★☆

”Jakob Bro leverer musikk og gitarspill i ypperste verdensklasse.”
– Tor Hammerø, Tor De Jazz

”On ‚Streams‘ the watercolor painter among the guitarists has further intensified his art of playing. Just a few speckles are needed to create sound pictures of greatest beauty.”
– Karl Gedlicka, Concerto

”Nothing is hurried in this beguiling music full of soul and thoughtfulness, which counts on melody and opens spaces. How Bro’s and Morgan’s lines intertwine here is without comparison – as almost everything on this album that sets its own standard within the current guitar renaissance.”
– Ulrich Steinmetzger, Leipziger Volkszeitung